imgWelcome Cohort 32 Academic Year 2017-2018
Welcome Cohort 32 Academic Year 2017-2018
imgSQU Celebrates Annual Day with Splendour
VC outlines the achievements of students and faculty members. DVC gives a summary of research and innovation.
imgNeed to Improve Hygienic Conditions of Fruits and Veggies in Oman
SQU study assessed microbial load of fresh fruits and vegetables in Oman.
imgLab07
Lab07
img46th National Day celebrations took place in CAMS
46th National Day celebrations took place in CAMS
imgLab06
Lab06

About College

Welcome! to the College of Agricultural and Marine Sciences site at SQU, with nine undergraduates and eight postgraduate programs designed to help our students meet the challenges of the 21st century. This website serves as a gateway to the College and the University in general.

We are a strong, vibrant community of faculty, students and staff united around a shared passion for the natural world. We cover many disciplines –animal and veterinary sciences, crop science,; food science and nutrition, marine and fisheries science, natural resource economics and soil, water and agriculture engineering. In all of these fields, we offer a wide range of opportunities – inside and outside the classroom – for you to learn and explore.

Recent Events

20

Beach Cleaner

The Marine Science and Fisheries held the event “beach cleaner” organized in cooperation with a number of prestigious companies such as Beah and others on 20th Sept. 2019 between 4 and 6 pm. A number of 1400 participants participated in the event which was organized in beaches all across the Sultanate. The event aims at spreading awareness in various age groups about the importance of keeping our coastal environment and specifically beaches, clean. It also aimed at taking action and taking responsibility for cleaning the beautiful Omani beaches affected by pollutants such as plastic waste.

 

أنطلاق فعالية شواطئنا أمانة بنسختها الثالثة...

نظّمت مجموعة علوم البحار بكلية العلوم الزراعية والبحرية بجامعة السلطان قابوس وبالتعاون مع عدد من الشركات المرموقة كشركة بيئة وغيرها والعديد من الفرق التطوعية التابعة للولايات، فعالياتها الكبرى في نسختها الثالثة بعنوان :شواطئنا أمانة .بحضور أكثر من 1400 متطوع من مختلف أرجاء السلطنة.

انطلقت حملة شواطئنا أمانة التي كانت  تزامننا مع اليوم العالمي لتنظيف الشواطئ الذي يوافق ١٧ من سبتمبر المجيد من كل عام تحت شعار معاً من أجل بيئة شاطئية نظيفة وجذّابة .وقد جاءت هذه الحملة بنسختها الثالثة والمطّورة بعد النجاح الذي حققته الحملتين الأولى والثانية من الأعوام المنصرمة.واستمرت هذه الحملة مدة أسبوع كامل ابتداءً بالفعاليات المصاحبة وإنتهاء بالحملة نفسها التي أقميت مدة ساعتين من يوم الجمعة الموافق ٢٠/٩/٢٠١٩ من الساعة الرابعة وحتى السادسة مساءً .وقد أقميت صباحاً في بعض ولايات السلطنة كالأشخرة وصحم وغيرها من الولايات.

هذا وتتلخص أهداف الحملة في غرس روح المبادرة لدى أفراد المجتمع بمختلف الأعمار كبارً وصغارً حول أهمية المشاركة في مثل هذه الحملات التطوعية التي تخدم البيئة بشكل عام ناهيك عن أهداف اسمى وهي إعادة تأهيل بعض المناطق الساحلية المتضررة بسبب البلاستيك والنفايات الضارة والخطرة بالآتي الحفاظ على التنوع الإحيائي في البيئة البحرية والشاطئية معاً .ابتدأت الحملة بالفعاليات المصاحبة والتي تتلخص في ورش مبسطة للطلاب في مختلف مدارس السلطنة حول المخاطر التي تهدد البيئة الشاطئية وأهمية المحافظة على الثروة الضخمة التي نمتلكها وهي البحر وكانت بمثابة دافع للطلاب من أجل المشاركة في الحملة .ويأتي العبء الأكبر لمبادرة في حملتها التي اقميت يومَ أمس الجمعة حيث قامت المجموعة بحصر شواطئ السلطنة المتضررة إثر الأنشطة البشرية الحيوية وقامت الجماعة بالتواصل مع سفراء لكل منطقة من أجل تنظيم الآلية التي سيتم بها تنظيف الشاطئ وغيرها .من المناطق المشاركة كصحم وشناص وقريات والدقم وصلالة ودبا والغبرة وغيرها.

وقد لاقت المبادرة والحملة بشكل خاص إقبالاً كبيراً من قبل الناشطين الإجتماعين بشكل خاص وعامة الناس والمصورين والشغوفين بمجال البحر.

 

| Return

College News

Best Research Poster

 Tthe team of high-ranking academics at CAMS evaluated student posters. Congratulations to the winners:

Agriculture and Fisheries Research Conference

The 2nd National Conference on Agriculture and Fisheries Research (Research for Sustainable Development), organized by t

Festival Focusses on Latest Technologies in Agriculture

The ninth Scientific Agriculture Festival commenced at the College of Agricultural & Marine Sciences.

 

Latest Video

 

Quick Links



 

Students


Departments

Units

Publication







imgWTO Conference
WTO Conference
imgWTO Conference
WTO Conference
imgWTO Conference
WTO Conference
imgWTO Conference
WTO Conference

Contact us

College of Agricultural and Marine Sciences

Sultan Qaboos University
PO Box 34, Al-khod 123
Sultanate of Oman
Phone: (+ 968) 2414 1201
Fax: (+ 968) 2441 3418
Email: cams@squ.edu.om